Стоп булінг



План заходів

із запобігання та унеможливлення насильства та жорстокості, протидії булінгу в

Савчинській ЗШ І-ІІІ ступенів

на 2025-2026 навчальний рік

 

№з/п

Назва заходу

 

Термін виконання

Відповідальні

1

Опрацювати нормативно-правові документи щодо профілактики негативних проявів в учнівському середовищі

Серпень, вересень

Адміністрація школи, педагогічні працівники

2

Наради з працівниками навчального закладу з профілактики домашнього насилля,

насильства за ознакою статі (за потребою)

За потребою

Дирекція

3

Розміщення на сайті школи: нормативних документів, матеріалів із протидії та профілактики насильства. Оформлення тематичного стенду. Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення домашнього насильства щодо дитини.

Вересень

ЗНВР, ЗВР, практичний психолог, соціальний педагог

4

Ознайомлення працівників закладу з Типовою програма унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми, затвердженої Кабінетом Міністрів України

4 червня 2025 р. № 658, а також Положенням про унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми у закладі.

Кінець серпня 2025 року

Директор, ЗНВР, ЗВР

5

Проводити профілактично-просвітлицькі заходи з профілактики булінгу (цькуваню), жорстокої та протиправної поведінки, конфліктів в учнівських та педагогічних колективах

Протягом року

Класні керівники 1-11 класів, практичний психолог, соціальний педагог

6

Проведення бесіди з роз’яснення неповнолітнім права на їх звернення до відповідних органів та установ з питань вчинення стосовно них домашнього насильства або реальної загрози його вчинення.

Жовтень

Класні керівники 1-11 класів, практичний психолог, соціальний педагог

7

Брати участь педагогічним працівникам у семінарах, нарадах, тренінгах щодо протидії булінгу.

Постійно

Педагогічні працівники

8

Провести День толерантності (16 листопада)

17.11.25

ЗВР, П-О, соціальний педагог, психолог

9

Підготовка рекомендацій для працівників школи:

- нормативні документи із запобігання та протидії домашнього насилля,

насильства за ознакою статі;

- з розпізнавання ознак домашнього насилля, насильства за ознакою статі, форми, причини і наслідки домашнього насилля, види та способи одержання допомого постраждалими особами

Жовтень

Практичний психолог, соціальний педагог

10

Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу

Згідно наказу відділу освіти

ЗДВР, практичний психолог, класні керівники, педагог-організатор

11

Проведення анкет серед учнів, опитувань щодо відношення до насильства

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

12

Проведення кампанії «16 днів проти насильства»

Листопад 2025

Практичний

психолог, соціальний педагог

13

Провести загальношкільні батьківські збори

 на тему: «Права і обов’язки батьків щодо дітей. Відповідальність за неналежне виконання батьківських обов’язків».

Жовтень 2025

Дирекція

14

Проводити системну роботу практичному психологу, соціальному педагогу з педагогами закладу освіти, батьками та учнями на тему «Школа дружня до дитини», «Види насильства, протидія насильсту», «Відповідальність за булінг».

Протягом року

Практичний психолог, соціальний педагог

15

Контроль за поведінкою учнів під час перерв, та контроль відвідування занять.

Постійно

Дирекція, класні керівники

16

Співпрацювати з фахівцями служби у справах дітей, ювенальної, соціальної служби для сім'ї, дітей та молоді щодо профілактичної роботи з питань попередження булінгу (цькуванню) та насильству

Постійно

ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог

17

Тематичні зустрічі здобувачів освіти із  інспекторами з ювенальної превенції ______ ОТГ з метою проведення просвітницької роботи щодо запобігання булінгу (цькуванню), жорстокості в учнівському середовищі

Постійно

ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог

18

Виявлення учнів, схильних до правопорушень (шляхом спостережень, анкетувань, опитувань...)

Протягом року

ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог, кл. кер.; педколектив

19

Ознайомити учнів, батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти

Вересень

Директор, ЗДНВР, класні керівники

1-11 класів

20

Провести День захисту дітей (з 2025 року 20 листопада)

20.11.25

П-О, ЗВР, кл. керівники

21

Проведення для учнів 1-11 класів закладів загальної середньої освіти виховних годин з питань попередження насильства в сім’ї на тему: «Життя – найдорожча цінність».

Вересень 2025

Класні керівники

22

Опрацювати правила та обов’язки здобувачів освіти, батьків, правила користування мережею Інтернет,  щоб зменшити ризик булінгу

Вересень, жовтень

класні керівники 1-11 класів

23

Тренінгове заняття «Конфлікт. Шляхи подолання конфліктів»

Жовтень

Практичний психолог, класні керівники  9-11 класів

24

Перегляд відеороликів з проведенням бесіди обговорення із запобігання та протидії домашнього насилля,

насильства за ознакою статі (1 -11 кл.)

Протягом року

Класні керівники

25

Проведення з учнями 5-9 класів закладів загальної середньої освіти бесід, круглих столів на тему: «Що робити, коли тебе ображають дорослі», «Насильство в сім’ї та як його уникнути».

І семестр

Класні керівники

26

Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства»

Згідно наказу відділу освіти

Практичний психолог, педагог-організатор, класні керівники

1-11 класів

27

Рекомендації для класних керівників щодо профілактики насильства, жорстокості в класних колективах

Листопад

ЗДВР, практичний психолог

28

Тренінг «Протидія виявам насильства в учнівському середовищі»

Грудень

Практичний психолог, класні керівники  6-7 класів

29

Година спілкування на тему «Закон і ми», «Мої права та обов’язки»

Грудень

Класні керівники 

7-11 класів

30

Година спілкування на тему «Культура спілкування в Інтернеті»

Лютий

Класні керівники  5-8 класів

31

Година спілкування на тему: «Моя поведінка в конфлікті / небезпечній ситуації»

Березень

Класні керівники  7-8 класів

32

Ранкові зустрічі з метою формування навичок дружніх стосунків  здобувачів освіти

Упродовж року

Класні керівники 1-4 класів

33

Індивідуальні консультації з батьками щодо профілактики булінгу

Протягом року

ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники  1-11 класів

34

Моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування на виявленні випадки булінгу (цькуванню)

Травень

Директор, практичний психолог, педагог-організатор

35

У разі виявлені фактів насильства над дітьми

 негайно надавати інформації відповідним

 правоохоронним органам.

За потребою

Директор

36

Пропагувати під час освітнього процесу

 формування навичок здорового способу

 життя серед дітей та молоді, запровадження

 високої педагогічної культури, толерантного

 ставлення до дітей.

Постійно

Педколектив

37

Організовувати і проводити просвітницьку та

 роз’яснювальну роботу серед членів сім’ї, де

 виникає реальна загроза вчинення насильства

 в сім’ї .

За потребою

Класні керівники

 

Куди телефонувати у випадках домашнього насильства

 

  • Національна поліція – 102 для повідомлення про факт насильства
  • Урядовий контактний центр – 15 47, децілодобово надають інформаційні, психологічні та юридичні консультації чоловікам та жінкам, які потерпіли від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, консультують з питань насильства стосовно дітей або загрози вчинення такого насильства
  • Система безплатної правової допомоги – 0 800 213103
  • Національна «гаряча лінія» з питань запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми та гендерній дискримінації – 0 800 500335 або 116 123

 

Що корисного почитати

Булінг у закладі освіти: як діяти педагогу

Запобігання та протидія домашньому насильству

Роз'яснення МОН щодо реагування на булінг у закладі освіти

                                                         

 

УКРАЇНА

СОКАЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

САВЧИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

80044, Львівська область, Червоноградський район, с.Савчин 

е-maіl: savchynmail@gmail.comкод ЄДРПОУ 23946961

 

 

 

Н А К А З

  1. 08. 2024 р.                                                                                                                                                                                                                                      № __/ОД

Про продовження роботи комісії та
затвердження плану заходів
на запобігання та протидію
булінгу (цькуванню) в школі”


      На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 року № 2657-VIII, листа МОН України від 29.01.2019 року № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII, на виконання наказу МОН від 28.12.2019 року № 1646, та наказу МОН від 26.02.2020 року № 293, з метою створення безпечного освітнього середовища та своєчасного вживання заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, -

НАКАЗУЮ:

  1. Призначати заступника директора школи з навчально-виховної роботи Кузняк І.Є. відповідальною за запобігання та протидію булінгу (цькуванню).
  2. Продовжити роботу комісії з розгляду випадків булінгу (цькуванню)у складі:
    Чуб В.П. – директор школи, голова комісії
    Кузняк І.Є. – заступник директора школи з НВР, заступник голови комісії
    Демчук С.В. - заступник директора школи з НВР
    Демідонт І.Б. – педагог-організатор, секретар
    Немець М.П. – вчитель правознавства, член комісії
    Лагода Л.В. – голова ШМО класних керівників, член комісії
    Семеняка Н.І. – голова профспілкового комітету, член комісії
    Борковська М.В – соціальний педагог, представник батьківського комітету
    Приступа Л.Я. – психолог
  3. Затвердити порядок реагування на випадки булінгу (цькуванню) в Савчинській ЗШ І-ІІІ ступенів.
  4. Затвердити застосування заходів виховного впливу, які застосовуються під час освітнього процесу щодо сторін булінгу (цькуванню) в Савчинській ЗШ І-ІІІ ступенів.
  5. Затвердити план заходів на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в школі.
  6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Директор школи                              В.П. ЧУБ

 

З наказом ознайомлені:

_________ Кузняк І.Є.
________ Демчук С.В.
________ Демідонт І.Б.
_________ Немець М.П.
________ Лагода Л.В.
_________ Семеняка Н.І.
_________ Борковська М.В.
________ Приступа Л.Я.

 

 

 

ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ

 

 

 

Булінг (цькування) – дії учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному чи сексуальному насильстві. Такі дії вчиняються стосовно дитини чи дитиною стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого може бути заподіяна шкода психічному чи фізичному здоров’ю потерпілого. Булінг може здійснюватись також із застосуванням засобів електронних комунікацій. 

ЮНІСЕФ визначає булінг (від анг. to bull – переслідувати) як небажану агресивну поведінку дітей шкільного віку, яка призводить до цькування дитини іншою дитиною чи групою дітей з метою приниження, залякування та демонстрації сили.

З прикладами уроків з протидії булінгу в закладах освіти та відповідним системним підходом можна ознайомитись за посиланням.

 

СИТУАЦІЯ В УКРАЇНІ

Відповідно до дослідження ЮНІСЕФ: 

  • 67% дітей в Україні у віці від 11 до 17 років стикалися з проблемою булінгу;
  • 24% дітей стали жертвами булінгу; 
  • 48% дітей нікому не розповідали про випадки булінгу;
  • 44% школярів були спостерігачами булінгу, але ігнорували його, бо їм було страшно за себе;
  • більшість дітей булять за те, що вони виглядають, говорять, думають не так, як інші діти. 

 

Навчально-методичний посібник «Запобігання та протидія проявам насильства: діяльність закладів освіти».

  • В Розділі І посібника розміщено навчальну програму «Запобігання та протидія проявам насильства: діяльність закладів освіти» для слухачів очної форми навчання в системі післядипломної педагогічної освіти.
  • Розділ ІІ містить теоретичний та практичний матеріал для викладання Програми. Даний матеріал структуровано відповідно до тематичних модулей. Особливу увагу приділено визначенню та розмежуванню понять «насильство», «жорстоке поводження», «ґендерно зумовлене насильство», «ґендерна рівність», «дискримінація», «домашнє насильство», «булінг»; формуванню навичок ідентифікації постраждалих від жорстокого поводження, насильства, ґендерно зумовленого насильства, домашнього насильства, булінгу.
  • Розділ ІІІ містить методичні розробки: «Структуру програми циклу тренінгів для педагогів «Запобігання та протидія проявам насильства: діяльність закладів освіти» та «Тренінг для батьків здобувачів освіти та персоналу закладу освіти «Протидія та реагування на випадки насильства над дітьми».