План заходів
із запобігання та унеможливлення насильства та жорстокості, протидії булінгу в
Савчинській ЗШ І-ІІІ ступенів
на 2025-2026 навчальний рік
| 
 №з/п  | 
 Назва заходу 
  | 
 Термін виконання  | 
 Відповідальні  | 
| 
 1  | 
 Опрацювати нормативно-правові документи щодо профілактики негативних проявів в учнівському середовищі  | 
 Серпень, вересень  | 
 Адміністрація школи, педагогічні працівники  | 
| 
 2  | 
 Наради з працівниками навчального закладу з профілактики домашнього насилля, насильства за ознакою статі (за потребою)  | 
 За потребою  | 
 Дирекція  | 
| 
 3  | 
 Розміщення на сайті школи: нормативних документів, матеріалів із протидії та профілактики насильства. Оформлення тематичного стенду. Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення домашнього насильства щодо дитини.  | 
 Вересень  | 
 ЗНВР, ЗВР, практичний психолог, соціальний педагог  | 
| 
 4  | 
 Ознайомлення працівників закладу з Типовою програма унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми, затвердженої Кабінетом Міністрів України 4 червня 2025 р. № 658, а також Положенням про унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми у закладі.  | 
 Кінець серпня 2025 року  | 
 Директор, ЗНВР, ЗВР  | 
| 
 5  | 
 Проводити профілактично-просвітлицькі заходи з профілактики булінгу (цькуваню), жорстокої та протиправної поведінки, конфліктів в учнівських та педагогічних колективах  | 
 Протягом року  | 
 Класні керівники 1-11 класів, практичний психолог, соціальний педагог  | 
| 
 6  | 
 Проведення бесіди з роз’яснення неповнолітнім права на їх звернення до відповідних органів та установ з питань вчинення стосовно них домашнього насильства або реальної загрози його вчинення.  | 
 Жовтень  | 
 Класні керівники 1-11 класів, практичний психолог, соціальний педагог  | 
| 
 7  | 
 Брати участь педагогічним працівникам у семінарах, нарадах, тренінгах щодо протидії булінгу.  | 
 Постійно  | 
 Педагогічні працівники  | 
| 
 8  | 
 Провести День толерантності (16 листопада)  | 
 17.11.25  | 
 ЗВР, П-О, соціальний педагог, психолог  | 
| 
 9  | 
 Підготовка рекомендацій для працівників школи: - нормативні документи із запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі; - з розпізнавання ознак домашнього насилля, насильства за ознакою статі, форми, причини і наслідки домашнього насилля, види та способи одержання допомого постраждалими особами  | 
 Жовтень  | 
 Практичний психолог, соціальний педагог  | 
| 
 10  | 
 Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу  | 
 Згідно наказу відділу освіти  | 
 ЗДВР, практичний психолог, класні керівники, педагог-організатор  | 
| 
 11  | 
 Проведення анкет серед учнів, опитувань щодо відношення до насильства  | 
 Протягом року  | 
 Практичний психолог, соціальний педагог  | 
| 
 12  | 
 Проведення кампанії «16 днів проти насильства»  | 
 Листопад 2025  | 
 Практичний психолог, соціальний педагог  | 
| 
 13  | 
 Провести загальношкільні батьківські збори на тему: «Права і обов’язки батьків щодо дітей. Відповідальність за неналежне виконання батьківських обов’язків».  | 
 Жовтень 2025  | 
 Дирекція  | 
| 
 14  | 
 Проводити системну роботу практичному психологу, соціальному педагогу з педагогами закладу освіти, батьками та учнями на тему «Школа дружня до дитини», «Види насильства, протидія насильсту», «Відповідальність за булінг».  | 
 Протягом року  | 
 Практичний психолог, соціальний педагог  | 
| 
 15  | 
 Контроль за поведінкою учнів під час перерв, та контроль відвідування занять.  | 
 Постійно  | 
 Дирекція, класні керівники  | 
| 
 16  | 
 Співпрацювати з фахівцями служби у справах дітей, ювенальної, соціальної служби для сім'ї, дітей та молоді щодо профілактичної роботи з питань попередження булінгу (цькуванню) та насильству  | 
 Постійно  | 
 ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог  | 
| 
 17  | 
 Тематичні зустрічі здобувачів освіти із інспекторами з ювенальної превенції ______ ОТГ з метою проведення просвітницької роботи щодо запобігання булінгу (цькуванню), жорстокості в учнівському середовищі  | 
 Постійно  | 
 ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог  | 
| 
 18  | 
 Виявлення учнів, схильних до правопорушень (шляхом спостережень, анкетувань, опитувань...)  | 
 Протягом року  | 
 ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог, кл. кер.; педколектив  | 
| 
 19  | 
 Ознайомити учнів, батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти  | 
 Вересень  | 
 Директор, ЗДНВР, класні керівники 1-11 класів  | 
| 
 20  | 
 Провести День захисту дітей (з 2025 року 20 листопада)  | 
 20.11.25  | 
 П-О, ЗВР, кл. керівники  | 
| 
 21  | 
 Проведення для учнів 1-11 класів закладів загальної середньої освіти виховних годин з питань попередження насильства в сім’ї на тему: «Життя – найдорожча цінність».  | 
 Вересень 2025  | 
 Класні керівники  | 
| 
 22  | 
 Опрацювати правила та обов’язки здобувачів освіти, батьків, правила користування мережею Інтернет, щоб зменшити ризик булінгу  | 
 Вересень, жовтень  | 
 класні керівники 1-11 класів  | 
| 
 23  | 
 Тренінгове заняття «Конфлікт. Шляхи подолання конфліктів»  | 
 Жовтень  | 
 Практичний психолог, класні керівники 9-11 класів  | 
| 
 24  | 
 Перегляд відеороликів з проведенням бесіди обговорення із запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі (1 -11 кл.)  | 
 Протягом року  | 
 Класні керівники  | 
| 
 25  | 
 Проведення з учнями 5-9 класів закладів загальної середньої освіти бесід, круглих столів на тему: «Що робити, коли тебе ображають дорослі», «Насильство в сім’ї та як його уникнути».  | 
 І семестр  | 
 Класні керівники  | 
| 
 26  | 
 Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства»  | 
 Згідно наказу відділу освіти  | 
 Практичний психолог, педагог-організатор, класні керівники 1-11 класів  | 
| 
 27  | 
 Рекомендації для класних керівників щодо профілактики насильства, жорстокості в класних колективах  | 
 Листопад  | 
 ЗДВР, практичний психолог  | 
| 
 28  | 
 Тренінг «Протидія виявам насильства в учнівському середовищі»  | 
 Грудень  | 
 Практичний психолог, класні керівники 6-7 класів  | 
| 
 29  | 
 Година спілкування на тему «Закон і ми», «Мої права та обов’язки»  | 
 Грудень  | 
 Класні керівники 7-11 класів  | 
| 
 30  | 
 Година спілкування на тему «Культура спілкування в Інтернеті»  | 
 Лютий  | 
 Класні керівники 5-8 класів  | 
| 
 31  | 
 Година спілкування на тему: «Моя поведінка в конфлікті / небезпечній ситуації»  | 
 Березень  | 
 Класні керівники 7-8 класів  | 
| 
 32  | 
 Ранкові зустрічі з метою формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти  | 
 Упродовж року  | 
 Класні керівники 1-4 класів  | 
| 
 33  | 
 Індивідуальні консультації з батьками щодо профілактики булінгу  | 
 Протягом року  | 
 ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 1-11 класів  | 
| 
 34  | 
 Моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування на виявленні випадки булінгу (цькуванню)  | 
 Травень  | 
 Директор, практичний психолог, педагог-організатор  | 
| 
 35  | 
 У разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам.  | 
 За потребою  | 
 Директор  | 
| 
 36  | 
 Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей.  | 
 Постійно  | 
 Педколектив  | 
| 
 37  | 
 Організовувати і проводити просвітницьку та роз’яснювальну роботу серед членів сім’ї, де виникає реальна загроза вчинення насильства в сім’ї .  | 
 За потребою  | 
 Класні керівники  | 
Куди телефонувати у випадках домашнього насильства
- Національна поліція – 102 для повідомлення про факт насильства
 - Урядовий контактний центр – 15 47, децілодобово надають інформаційні, психологічні та юридичні консультації чоловікам та жінкам, які потерпіли від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, консультують з питань насильства стосовно дітей або загрози вчинення такого насильства
 - Система безплатної правової допомоги – 0 800 213103
 - Національна «гаряча лінія» з питань запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми та гендерній дискримінації – 0 800 500335 або 116 123
 
Що корисного почитати
Булінг у закладі освіти: як діяти педагогу
Запобігання та протидія домашньому насильству
Роз'яснення МОН щодо реагування на булінг у закладі освіти
УКРАЇНА
СОКАЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
САВЧИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ
80044, Львівська область, Червоноградський район, с.Савчин
е-maіl: savchynmail@gmail.com. код ЄДРПОУ 23946961
Н А К А З
- 08. 2024 р. № __/ОД
 
Про продовження роботи комісії та 
 затвердження плану заходів 
 на запобігання та протидію 
 булінгу (цькуванню) в школі”
       На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 року № 2657-VIII, листа МОН України від 29.01.2019 року № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII, на виконання наказу МОН від 28.12.2019 року № 1646, та наказу МОН від 26.02.2020 року № 293, з метою створення безпечного освітнього середовища та своєчасного вживання заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, -
НАКАЗУЮ:
- Призначати заступника директора школи з навчально-виховної роботи Кузняк І.Є. відповідальною за запобігання та протидію булінгу (цькуванню).
 - Продовжити роботу комісії з розгляду випадків булінгу (цькуванню)у складі:
Чуб В.П. – директор школи, голова комісії
Кузняк І.Є. – заступник директора школи з НВР, заступник голови комісії
Демчук С.В. - заступник директора школи з НВР
Демідонт І.Б. – педагог-організатор, секретар
Немець М.П. – вчитель правознавства, член комісії
Лагода Л.В. – голова ШМО класних керівників, член комісії
Семеняка Н.І. – голова профспілкового комітету, член комісії
Борковська М.В – соціальний педагог, представник батьківського комітету
Приступа Л.Я. – психолог - Затвердити порядок реагування на випадки булінгу (цькуванню) в Савчинській ЗШ І-ІІІ ступенів.
 - Затвердити застосування заходів виховного впливу, які застосовуються під час освітнього процесу щодо сторін булінгу (цькуванню) в Савчинській ЗШ І-ІІІ ступенів.
 - Затвердити план заходів на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в школі.
 - Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
 
Директор школи В.П. ЧУБ
З наказом ознайомлені:
_________ Кузняк І.Є.
 ________ Демчук С.В.
 ________ Демідонт І.Б.
 _________ Немець М.П.
 ________ Лагода Л.В.
 _________ Семеняка Н.І.
 _________ Борковська М.В.
 ________ Приступа Л.Я.