Положення про запобігання та протидію насильству
План заходів
із запобігання та унеможливлення насильства та жорстокості, протидії булінгу в
Савчинській ЗШ І-ІІІ ступенів
на 2025-2026 навчальний рік
|
№з/п |
Назва заходу
|
Термін виконання |
Відповідальні |
|
1 |
Опрацювати нормативно-правові документи щодо профілактики негативних проявів в учнівському середовищі |
Серпень, вересень |
Адміністрація школи, педагогічні працівники |
|
2 |
Наради з працівниками навчального закладу з профілактики домашнього насилля, насильства за ознакою статі (за потребою) |
За потребою |
Дирекція |
|
3 |
Розміщення на сайті школи: нормативних документів, матеріалів із протидії та профілактики насильства. Оформлення тематичного стенду. Алгоритм дій у разі виявлення ознак чи фактів, що можуть вказувати на вчинення домашнього насильства щодо дитини. |
Вересень |
ЗНВР, ЗВР, практичний психолог, соціальний педагог |
|
4 |
Ознайомлення працівників закладу з Типовою програма унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми, затвердженої Кабінетом Міністрів України 4 червня 2025 р. № 658, а також Положенням про унеможливлення насильства та жорстокого поводження з дітьми у закладі. |
Кінець серпня 2025 року |
Директор, ЗНВР, ЗВР |
|
5 |
Проводити профілактично-просвітлицькі заходи з профілактики булінгу (цькуваню), жорстокої та протиправної поведінки, конфліктів в учнівських та педагогічних колективах |
Протягом року |
Класні керівники 1-11 класів, практичний психолог, соціальний педагог |
|
6 |
Проведення бесіди з роз’яснення неповнолітнім права на їх звернення до відповідних органів та установ з питань вчинення стосовно них домашнього насильства або реальної загрози його вчинення. |
Жовтень |
Класні керівники 1-11 класів, практичний психолог, соціальний педагог |
|
7 |
Брати участь педагогічним працівникам у семінарах, нарадах, тренінгах щодо протидії булінгу. |
Постійно |
Педагогічні працівники |
|
8 |
Провести День толерантності (16 листопада) |
17.11.25 |
ЗВР, П-О, соціальний педагог, психолог |
|
9 |
Підготовка рекомендацій для працівників школи: - нормативні документи із запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі; - з розпізнавання ознак домашнього насилля, насильства за ознакою статі, форми, причини і наслідки домашнього насилля, види та способи одержання допомого постраждалими особами |
Жовтень |
Практичний психолог, соціальний педагог |
|
10 |
Провести Всеукраїнський тиждень з протидії булінгу |
Згідно наказу відділу освіти |
ЗДВР, практичний психолог, класні керівники, педагог-організатор |
|
11 |
Проведення анкет серед учнів, опитувань щодо відношення до насильства |
Протягом року |
Практичний психолог, соціальний педагог |
|
12 |
Проведення кампанії «16 днів проти насильства» |
Листопад 2025 |
Практичний психолог, соціальний педагог |
|
13 |
Провести загальношкільні батьківські збори на тему: «Права і обов’язки батьків щодо дітей. Відповідальність за неналежне виконання батьківських обов’язків». |
Жовтень 2025 |
Дирекція |
|
14 |
Проводити системну роботу практичному психологу, соціальному педагогу з педагогами закладу освіти, батьками та учнями на тему «Школа дружня до дитини», «Види насильства, протидія насильсту», «Відповідальність за булінг». |
Протягом року |
Практичний психолог, соціальний педагог |
|
15 |
Контроль за поведінкою учнів під час перерв, та контроль відвідування занять. |
Постійно |
Дирекція, класні керівники |
|
16 |
Співпрацювати з фахівцями служби у справах дітей, ювенальної, соціальної служби для сім'ї, дітей та молоді щодо профілактичної роботи з питань попередження булінгу (цькуванню) та насильству |
Постійно |
ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог |
|
17 |
Тематичні зустрічі здобувачів освіти із інспекторами з ювенальної превенції ______ ОТГ з метою проведення просвітницької роботи щодо запобігання булінгу (цькуванню), жорстокості в учнівському середовищі |
Постійно |
ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог |
|
18 |
Виявлення учнів, схильних до правопорушень (шляхом спостережень, анкетувань, опитувань...) |
Протягом року |
ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог, кл. кер.; педколектив |
|
19 |
Ознайомити учнів, батьків з нормативними документами щодо організації освітнього процесу в закладі освіти |
Вересень |
Директор, ЗДНВР, класні керівники 1-11 класів |
|
20 |
Провести День захисту дітей (з 2025 року 20 листопада) |
20.11.25 |
П-О, ЗВР, кл. керівники |
|
21 |
Проведення для учнів 1-11 класів закладів загальної середньої освіти виховних годин з питань попередження насильства в сім’ї на тему: «Життя – найдорожча цінність». |
Вересень 2025 |
Класні керівники |
|
22 |
Опрацювати правила та обов’язки здобувачів освіти, батьків, правила користування мережею Інтернет, щоб зменшити ризик булінгу |
Вересень, жовтень |
класні керівники 1-11 класів |
|
23 |
Тренінгове заняття «Конфлікт. Шляхи подолання конфліктів» |
Жовтень |
Практичний психолог, класні керівники 9-11 класів |
|
24 |
Перегляд відеороликів з проведенням бесіди обговорення із запобігання та протидії домашнього насилля, насильства за ознакою статі (1 -11 кл.) |
Протягом року |
Класні керівники |
|
25 |
Проведення з учнями 5-9 класів закладів загальної середньої освіти бесід, круглих столів на тему: «Що робити, коли тебе ображають дорослі», «Насильство в сім’ї та як його уникнути». |
І семестр |
Класні керівники |
|
26 |
Заходи в рамках акції «16 днів проти насильства» |
Згідно наказу відділу освіти |
Практичний психолог, педагог-організатор, класні керівники 1-11 класів |
|
27 |
Рекомендації для класних керівників щодо профілактики насильства, жорстокості в класних колективах |
Листопад |
ЗДВР, практичний психолог |
|
28 |
Тренінг «Протидія виявам насильства в учнівському середовищі» |
Грудень |
Практичний психолог, класні керівники 6-7 класів |
|
29 |
Година спілкування на тему «Закон і ми», «Мої права та обов’язки» |
Грудень |
Класні керівники 7-11 класів |
|
30 |
Година спілкування на тему «Культура спілкування в Інтернеті» |
Лютий |
Класні керівники 5-8 класів |
|
31 |
Година спілкування на тему: «Моя поведінка в конфлікті / небезпечній ситуації» |
Березень |
Класні керівники 7-8 класів |
|
32 |
Ранкові зустрічі з метою формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти |
Упродовж року |
Класні керівники 1-4 класів |
|
33 |
Індивідуальні консультації з батьками щодо профілактики булінгу |
Протягом року |
ЗДВР, практичний психолог, соціальний педагог, класні керівники 1-11 класів |
|
34 |
Моніторинг безпечності та комфортності закладу освіти та освітнього середовища шляхом опитування, анкетування та вжиття відповідних заходів реагування на виявленні випадки булінгу (цькуванню) |
Травень |
Директор, практичний психолог, педагог-організатор |
|
35 |
У разі виявлені фактів насильства над дітьми негайно надавати інформації відповідним правоохоронним органам. |
За потребою |
Директор |
|
36 |
Пропагувати під час освітнього процесу формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді, запровадження високої педагогічної культури, толерантного ставлення до дітей. |
Постійно |
Педколектив |
|
37 |
Організовувати і проводити просвітницьку та роз’яснювальну роботу серед членів сім’ї, де виникає реальна загроза вчинення насильства в сім’ї . |
За потребою |
Класні керівники |
Куди телефонувати у випадках домашнього насильства
- Національна поліція – 102 для повідомлення про факт насильства
- Урядовий контактний центр – 15 47, децілодобово надають інформаційні, психологічні та юридичні консультації чоловікам та жінкам, які потерпіли від домашнього насильства, насильства за ознакою статі, консультують з питань насильства стосовно дітей або загрози вчинення такого насильства
- Система безплатної правової допомоги – 0 800 213103
- Національна «гаряча лінія» з питань запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми та гендерній дискримінації – 0 800 500335 або 116 123
Що корисного почитати
Булінг у закладі освіти: як діяти педагогу
Запобігання та протидія домашньому насильству
Роз'яснення МОН щодо реагування на булінг у закладі освіти
УКРАЇНА
СОКАЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
САВЧИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ
80044, Львівська область, Червоноградський район, с.Савчин
е-maіl: savchynmail@gmail.com. код ЄДРПОУ 23946961
Н А К А З
- 08. 2024 р. № __/ОД
Про продовження роботи комісії та
затвердження плану заходів
на запобігання та протидію
булінгу (цькуванню) в школі”
На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 року № 2657-VIII, листа МОН України від 29.01.2019 року № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII, на виконання наказу МОН від 28.12.2019 року № 1646, та наказу МОН від 26.02.2020 року № 293, з метою створення безпечного освітнього середовища та своєчасного вживання заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, -
НАКАЗУЮ:
- Призначати заступника директора школи з навчально-виховної роботи Кузняк І.Є. відповідальною за запобігання та протидію булінгу (цькуванню).
- Продовжити роботу комісії з розгляду випадків булінгу (цькуванню)у складі:
Чуб В.П. – директор школи, голова комісії
Кузняк І.Є. – заступник директора школи з НВР, заступник голови комісії
Демчук С.В. - заступник директора школи з НВР
Демідонт І.Б. – педагог-організатор, секретар
Немець М.П. – вчитель правознавства, член комісії
Лагода Л.В. – голова ШМО класних керівників, член комісії
Семеняка Н.І. – голова профспілкового комітету, член комісії
Борковська М.В – соціальний педагог, представник батьківського комітету
Приступа Л.Я. – психолог - Затвердити порядок реагування на випадки булінгу (цькуванню) в Савчинській ЗШ І-ІІІ ступенів.
- Затвердити застосування заходів виховного впливу, які застосовуються під час освітнього процесу щодо сторін булінгу (цькуванню) в Савчинській ЗШ І-ІІІ ступенів.
- Затвердити план заходів на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в школі.
- Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор школи В.П. ЧУБ
З наказом ознайомлені:
_________ Кузняк І.Є.
________ Демчук С.В.
________ Демідонт І.Б.
_________ Немець М.П.
________ Лагода Л.В.
_________ Семеняка Н.І.
_________ Борковська М.В.
________ Приступа Л.Я.