Інклюзивна освіта



При  вході до школи встановлено пандус, який забезпечує доступ людей з особливими потребами  до І поверху школи .  

    Ведення в дію нового Закону України «Про освіту» закріплює практику надання дітям з особливими освітніми потребами «системи освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників», що є офіційним визначенням поняття «інклюзивне навчання» [31, п. 12, Стаття 1, Розділ І].

      Відповідно до Закону « Про освіту» , Постанови Кабінету Міністрів України від 15 серпня 2011р.№872 «Про затвердження Порядкуорганізації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», інструктивно-методичних рекомендацій МОН України щодо організації інклюзивного навчання у 2020-2021н.р. за заявою батьків учнів з особливими потребами  у школі створено   4 інклюзивні класи – 1Б, 2А, 3Б, 4А.  Навчання у класах   здійснюється за типовими навчальними планами, програмами, підручниками та посібниками, рекомендованими МОН для загальноосвітніх навчальних закладів, у тому числі спеціальними підручниками. {Пункт 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 588 від 09.08.2017}

Навчально-виховний процес у класі з інклюзивним навчанням здійснюється відповідно до робочого навчального плану загальноосвітнього навчального закладу, складеного на основі типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів.{Абзац перший пункту 10 в редакції Постанови КМ № 588 від 09.08.2017}

Розклад уроків для дитини  з особливими освітніми потребами складено з урахуванням індивідуальних особливостей  навчально-пізнавальної діяльності, динаміки розумової працездатності учня протягом дня і тижня та з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.

Особливістю навчально-виховного процесу дитини  з особливими освітніми потребами є його корекційна спрямованість.

Корекційно- розвиткова робота - комплекс заходів із системного психолого-педагогічного супроводження дитини  з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення та особистості дитини. Корекційно-розвиткова робота проводиться як корекційно-розвиткові заняття за напрямами відповідно до індивідуальних особливостей учня.

{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 588 від 09.08.2017}

Тривалість групового корекційно-розвиткового заняття становить 35-40 хвилин, індивідуального - 20-25 хвилин.{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 588 від 09.08.2017}

Корекційно-розвиткові заняття проводяться вчителем – класоводом , логопедом та практичним психологом.

Відповідно до індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності учня з особливими освітніми потребами складено  індивідуальну програму розвитку за формою згідно з додатком, яка забезпечує індивідуалізацію навчання, визначає конкретні навчальні стратегії та підходи.

В індивідуальній програмі розвитку зазначено загальну інформацію  про учня, наявний рівень знань і вмінь, динаміку розвитку, адаптацію навчального матеріалу, технічні пристосування, додаткові послуги (корекційно-розвиткові заняття), визначені на підставі висновку ІРЦ про комплексну психолого – педагогічну оцінку розвитку дитини.

Індивідуальну програму розвитку розроблено  групою фахівців із обов’язковим залученням батьків учня , затверджено  керівником загальноосвітнього навчального закладу і підписано батьками та буде переглянуто двічі на рік (у разі потреби частіше) з метою її коригування.

{Пункт 12 в редакції Постанови КМ № 588 від 09.08.2017}

 В індивідуальній програмі розвитку зазначено  кількість годин та напрями проведення корекційно-розвиткових занять, визначені ІРЦ з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учня та типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема :корекція розвитку , ритміка , розвиток мовлення .

Години, визначені для проведення корекційно-розвиткових занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навчального навантаження учнів з особливими освітніми потребами. Корекційно-розвиткові заняття проводяться з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності учня.