Методична робота



 

Семінар-практикум для вчителів та асистентів вчителів на тему

«Взаємодія вчителя, асистента вчителя в умовах інклюзивного простору»   

26 лютого 2025 року Сокальським ІРЦ спільно з Сокальським центром професійного розвитку проведено семінар-практикум для вчителів та асистентів вчителів на тему «Взаємодія вчителя, асистента вчителя в умовах інклюзивного простору» В рамках семінару проведено тренінг «Професійне співробітництво асистента вчителя та вчителя в інклюзивному класі». Програма тренінгу складалася з презентаційних матеріалів, тренінгових вправ («Ментальна мапа», «Малюнок наосліп», «Підтримай мене», «Розповідь за серією сюжетних малюнків», «Прогресивна м’язева релаксація Джекобсона» ) та обговорення. Учасники заходу активно працювали в групах. Кожен педагог мав можливість відчути переваги командної роботи, взаєморозумння, підтримки, та добре налагодженої комунікації в освітньому процесі. У ролі спікерів виступили директор та фахівці (консультанти) ІРЦ Марія Парніцька, Вікторія Яковлєва, Наталя Заяць На завершення семінару асистент вчителя Войславицької гімназії Олександра Мацюра у формі презентаційних матеріалів та відеоролику поділилась досвідом своєї роботи в інклюзивному класі Впродовж всієї роботи в залі спостерігались активність учасників, позитивний настрій та довірлива атмосфера . Всі учасники отримають сертифікати підвищення кваліфікації Сокальського Центру професійного розвитку педагогічних працівників.

 

        

 

           

  

Ресурсна зустріч педагогів Сокальського центру професійного розвитку та Сокальського інклюзивно-ресурсного центру.  

18 грудня відбулася ресурсна зустріч педагогів Сокальського центру професійного розвитку та Сокальського інклюзивно-ресурсного центру. Під час зустрічі підбили підсумки, відзначити успіхи за 2024 рік та спланувати роботу в новому році. Олеся Білик та Світлана Воробей провели роботу з асоціативними картами, адвент –календарем, та визначали тематику спільних заходів ІРЦ та ЦПРПП в питанні інклюзивної компетентності. Марія Парніцька продемонструвала серію нейропсихологічних ігор, які направлені на різностороннє тренування мозку, що важливо як для дітей , так і для дорослих. Завдяки проведеній зустрічі визначили завдання над якими будемо спільно працювати у 2025 році. Дякуємо за спільну роботу та співпрацю.

 

       

   

           

 

Співпраця із НРЦ "Світанок" м. Шептицький

07 листопада відбулася зустріч директорів Інклюзивно-ресурсних центрів м. Шептицький Тетяною Дмитришин та м. Сокаль Анною Фенчин з директором Навчально-реабілітаційного центру «Світанок» Ольгою Корнило, заступниками Олександрою Небожук, Іриною Бобко, Ольгою Бартман та педагогами закладу. За круглим столом обговорили питання партнерських взаємовідносин фахівців Інклюзивно-ресурсного центру з командою педагогів НРЦ «Світанок» для забезпечення ефективного психолого-педагогічного супроводу, розвитку потенційних можливостей дітей з особливим освітніми потребами. Також мали можливість відвідати розвагу з дітьми в спеціальній групі компенсуючого типу. Вихованці НРЦ демонстрували свої вміння і навички, які здобули в процесі навчання. Цікаві завдання допомогли розкрити потенційні можливості кожної дитини. Ще раз переконалися в тому, що тільки при командній взаємодії керівництва, вихователів, дефектолога, музичного керівника можна досягнути хороших результатів в роботі. За підсумками зустрічі підписано меморандум про співпрацю. 

 

    

 

Співпраця із Сокальським ЦПРПП.

"Роль батьків у формуванні готовності дитини до шкільного навчання"

Вступ дитини до школи завжди є переломним моментом у її житті. Про що насамперед мають пам’ятати батьки майбутнього першокласника? Як відшукати «золоту середину»: підготувати дитину до школи і водночас не відбити в неї бажання вчитися? На що бажано звернути увагу батьків під час підготовки дитини до школи?
29 жовтня у співпраці з фахівцями (консультантами) КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» відбувся семінар-практикум для педагогів ЗДО з даної проблеми, на якому розглянули такі питання:
 Роль батьків у формуванні підготовки дитини до навчання в школі
 Психологічна та емоційно-вольова готовність дитини до школи
 Мовленнєва готовність дошкільників до шкільного навчання
 Фізична готовність дітей до навчання у школі
Завданням педагогів є формувати відповідний рівень психолого-педагогічної грамотності батьків щодо вікових особливостей розвитку старшого дошкільника, а головне завдання батьків — підтримувати інтерес дитини до знань, допомагати їй самостійно пізнавати нове.
 
 
      

 

Семінари для заступників директорів, вчителів, асистентів вчителів закладів дошкільної освіти та загальної середньої освіти, в яких організовано інклюзивне навчання на базі Великомостівської ТГ.

24 вересня активно працювали у Великомостівській громаді. На базі Великомостівського ліцею провели семінар для заступників директорів, вчителів, асистентів вчителів закладів загальної середньої освіти, в яких організовано інклюзивне навчання. В ході семінару були розкриті управлінські питання щодо організації інклюзивного навчання, особливості навчання та подолання мовленнєвих порушень у дітей з інтелектуальними труднощами. Пізніше, працювали на базі Великомостівсвького ЗДО, де провели семінар для директорів, вихователів, асистентів вихователів закладів дошкільної освіти Великомостівської територіальної громади. В ході семінару були розкриті питання створення інклюзивного середовища в закладах дошкільної освіти. Також надали практичні поради для вихователів, асистентів вихователів, які можна застосовувати в процесі освітньої діяльності з дітьми з особливими освітніми потребами. Рекомендували ігри для подолання мовленнєвих порушень у дітей . Фахівці (консультанти) Парніцька Марія Василівна, Потоцька Наталія Ярославівна, Яковлєва Вікторія Вікторівна професійно рекомендували ефективні методи і прийоми корекційної роботи з дітьми, які навчаються в інклюзивних класах та групах.

 

           

           

 

Семінар для заступників директорів ЗЗСО

"Особливості організації інклюзивного навчання в ЗЗСО"

17 вересня 2024 року на базі Сокальського ІРЦ був проведений семінар для заступників директорів закладів загальної середньої освіти Сокальської ТГ, в яких організовано інклюзивне навчання, на тему: «Особливості організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти» В роботі семінару взяли участь головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської ОДА Марія Васюник-Кулієва, завідувач Львівського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Галина Вархолик, консультант Львівського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Галина Кузь, директор Сокальского ЦПРПП Олеся Білик, директор Сокальської ЗШ І-ІІІст. Наталя Драган. Марія Васюник акцентувала увагу на нормативних документах з питань організації інклюзивного навчання та ознайомила слухачів із ситуацією щодо інклюзії у Львівській області у 2024-2025 році. Ганна Фенчин інформувала про управлінську діяльність в школі у сфері організації інклюзивного навчання в ЗЗСО, а також у групах аналізували різні управлінські ситуації, які виникають в процес роботи . Галина Вархолик та Галина Кузь обговорили з учасниками питання особливостей складання індивідуального навчального плану для дітей на інклюзивному навчанні. Олеся Білик провела практичну вправу "Дерево досягнень і проблем", де кожен учасник визначав свої досягнення на дубових листочках та труднощі на жолудях, та дійшли до спільного рішення, що якщо жолуді правильно "поливати", то можна виростити дерево! Фахівець ( консультант) Сокальського ІРЦ Марія Парніцька провела практичну вправу "Командний малюнок" про взаємодію, співпрацю команди психолого- педагогічного супроводу дитини, де головним осередком є дитина, а система направлена на розвиток її можливостей та потенціалу . Наталія Драган, директор Сокалької ЗШ І-ІІІ ступенів поділилася досвідом організації інклюзивного навчання в школі та запросила всіх учасників відвідати ресурсну, тренажерну кімнати та укриття. Після семінару всі учасники мали можливість відвідати обладнану ресурсну кімнату, деякі класи та укриття. На завершення семінару Марія Васюник провела вправу на рефлексію, де всі присутні мали можливість поділитися своїми емоціями від семінару. Завдяки співпраці, взаємодії з іншими структурами, учасники здобули нові знання, поділились проблемами, запитали необхідне та зрозуміли, що управлінська діяльність, взаємодія, командний підхід є необхідними в інклюзивному середовищі ЗЗСО. Тільки при злагодженій співпраці, робота всіх фахівців буде результативною та дасть змогу отримати очікувані результати.

 

                

         

 

 

 Методичний захід для асистентів-вчителів з використанням елементів технології Світового кафе - «Інклюзивний простір».

 Для обговорення були запропоновані наступні теми: «Емоційний інтелект», «Індивідуальна програма розвитку», «Корекція навчальних навичок», «Лікувальна фізкультура». Кожна тема передбачала інформування учасників столу з даної теми шляхом презентації, конкретних рекомендацій з кожної теми та практичну частину, в якій учасники пропонували свої практичні ігри та підходи. Думка кожного учасника була озвучена і вважалася надзвичайно важливою. В кінці роботи були підведені підсумки напрацювань кожної групи. Впродовж всієї роботи в залі спостерігались активність учасників, позитивний настрій та довірлива атмосфера . Всі учасники отримають сертифікати підвищення кваліфікації Центру професійного розвитку педагогічних працівників.

 

               

 

 Стан організації інклюзивного навчання дітей з ООП в закладах загальної середньої освіти Сокальської міської ради Львівської області

за підсумками 2023-2024 навчального року

З 19 по 23 квітня спільно з головним спеціалістом відділу освіти, молоді та спорту Сокальської МР Тетяною Слободян здійснили робочі виїзди в заклади освіти Сокальської міської ради: Волицьку, Варязьку, Сокальську, Княжівську ЗШ І-ІІІст., Ільковицький НВК, Комарівську ЗШ Іст. , де ознайомилися із станом організації інклюзивного навчання та виконанням рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру, згідно висновків комплексної оцінки дітей з особливими освітніми потребами. В кожному закладі освіти були проведені обговорення, консультації для дирекції, вчителів та асистентів –вчителів з проблемних питань, які виникали в процесі роботи з дітьми з ООП, а також окреслені деякі напрямки роботи в наступному навчальному році. За результатами вивчення були підготовлені рекомендації для закладів освіти щодо організації інклюзивного навчання та доведені до відома директорів на нараді відділу освіти.

         

   

 

Семінар-практикум для вихователів, вчителів-логопедів, практичних психологів ЗДО

«Запуск мовлення дітей раннього дошкільного віку шляхом використання ігрових прийомів для розвитку когнітивних процесів, мовлення, емоційно-вольової сфери».

Впродовж роботи семінару педагоги мали можливість ознайомитися з добіркою цікавих ігор реабілітолога, практичного психолога, вчителів-логопедів. Увага учасників семінару була акцентована на тому, що для запуску мовлення дітей необхідно: - створити сприятливе мовленнєве середовище; - забрати гаджети; - розвивати грубу моторику (мовлення через рух, поки дитина не відчує своє тіло мовлення не запускається); -робити артикуляційну зарядку; - грати в ігри, які стимулюють мовленнєву активність. Педагоги –спікери продемонстрували добірку дидактичних ігор, які є ефективними у роботі з не мовленнєвими дітьми. Учасники семінару покращили свої професійні знання та вміння, поділилися своїм досвідом роботи з даної проблеми. Всі учасники отримають сертифікати підвищення кваліфікації Центру професійного розвитку педагогічних працівників.