Цей веб-сайт використовує файли cookie (так звані файли cookie).
Якщо ви не згодні зберігати інформацію, що міститься в файлах cookie - змініть налаштування свого браузера.
Для подальшої взаємодії, надайте згоду на їх використання!
«Освіта в ногу з часом» у Стенятинській ЗШ І-ІІІ ст.
У якому суспільстві житимуть наші діти завтра? Відповідь на це запитання значною мірою залежить від того, яку освіту ми дамо їм сьогодні. Освіта відіграє важливу роль у побудові майбутнього та відображає, до якого саме світу ми хочемо підготувати майбутні покоління.
«Освіта в ногу з часом», « Демократична школа відкриває свої двері», «Ми творимо нову українську школу» - керуючись саме такими гаслами відбувалися зміни як і у навчально – виховному процесі, так і в педагогічному та учнівському колективах. Отже, наша історія успіху!
В рамках участі у Програмі «Демократична школа» Стенятинської ЗШ І-ІІІ ступенів перші кроки до успіху зробили учасники учнівського самоврядування, які обрали нового президента школи, внесли зміни до Статуту учнівського самоврядування, затвердили його та обрали назву «Лідери змін», адже як кажуть у народі « Як корабель назвете, так він і попливе». Оскільки теперішні зміни в освіті - це не лише оновлення її змісту, а й створення комфортного освітнього простору, де всі учасники освітнього процесу почуваються безпечно та співпрацюють на засадах партнерства, а також для підтримки та розвитку довірливих й партнерських відносин, у нашій школі стартував флешмоб " Я хочу, щоб мій вчитель про це знав..." , який запровадили учні 8 класу.
І для досягнення стандарту демократичних змін у школі, під час засідання учнівського самоврядування, усі 16 учасників одноголосно вирішили створити скриньку для пропозицій та ідей під назвою "Ідея є!". Від сьогодні учні, батьки та вчителі школи можуть подавати свої ідеї, пропозиції, щодо покращення шкільного простору та налагодження співпраці з батьками та громадою.
Саме після флешмобу " Я хочу, щоб мій вчитель про це знав..." та встановлення скриньки « Ідея є!» - ідеї «посипалися градом».
Оскільки, діти проводять у школі багато часу, їхніми ідеями були: « Створимо відпочинкову зону», «Хочемо більше ігор та веселих перерв», «Благодійні акції та ярмарки для волонтерських справ», « Озеленимо шкільний сад », «Подбаємо про пернатих», «Уроки на свіжому повітрі!!!» тощо, які вже вдалося реалізувати.
Не менших змін у демократизації шкільного середовища прагнули і педагоги школи, за їх ініціативи, 18 найактивніших учнів 8 класу почали готувати і проводити уроки для однокласників та вчителів. Тож вчителі змогли подивитись на освітній процес очима учнів, а учні – з позиції вчителів. «Бути педагогом не так уже й легко, як дехто вважає, але дуже приємно. Дні самоврядування зблизили нас з вчителями та подарували багато позитивних емоцій», — зазначила Соломія Кавуза, учениця 8 класу.
Також вчителі математики, трудового навчання, англійської мови та історії провели пізнавальні уроки з громадянської відповідальності та розвинули такі громадянські компетентності як повага до прав людини, знання та обов’язки громадянина, навички участі у демократичному процесі прийняття рішень, якими було охоплено 124 учні. Після системи проведених уроків з використання вправ з підручника «Громадянська відповідальність», вчителька математики поділилася своїми спостереженнями та висловилася що: « Професіоналізм та знання - ось що викликає у дітей природну повагу до вчителя, а атмосфера демократичної школи показує що вчитель – це не контролер вивченого дитиною, а її помічник».
Творчі та цікаві тренінгові заняття провели учасники ініціативної групи Програми «Демократична школа», вчителька української мови і літератури та президент школи, для вчителів та учнів 9 - 11 класів, які сприяли становленню активної позиції кожного з нас стосовно ідеалів і цінностей розвитку демократичного суспільства нашої держави.
«Проведене заняття дало нам усвідомлення того, що демократія - це не влада більшості, а захист меншості. Для того, щоб побудувати школу на міцних демократичних цінностях, нам необхідно звільнити свій розум від байдужості та страху» - поділилася враженнями після тренінгу учениця 9 класу .
Чимало цікавих пропозицій знайшли «Лідери змін» у скриньці « Ідея є!» і від батьків та громади, які також вдалося втілити в життя. Це і «спільні відпочинки шкільною родиною та екскурсії», «створення карти «Мандруємо Україною», «Спільні заходи, флешмоби, години читання тощо» - які надійшли від сільського бібліотекаря та вихователя ДНЗ, «залучення інвесторів громади до покращення матеріально-технічної бази навчального закладу» та інші.
«Результатом участі у Програмі « Демократична школа » шкільна спільнота усвідомила, що ми є частиною громади, ми можемо впливати на неї, брати участь в її розвитку і сприяти її благополуччю» - зазначила заступниця директора з виховної роботи Мар’яна Педа. А керівник ЗЗСО Стенятинська ЗШ І-ІІІ ст. Роман Гесик доповнив що : «Таким чином, громадянство розуміється також як практика - практика активної ролі в нашому суспільстві. Така участь може бути в межах нашої школи, села та громади, в нашій країні, або в усьому світі. Ми сформували активну громадянську позицію, адже ми зараз працюємонад покращенням свого суспільства через участь у проведених змінах у житті для всіх членів нашої спільноти».
Лідерка учнівського самоврядування Ірина Харчук підвела такий підсумок:
« Демократія у нашій школі – це право кожного на особисту свободу, думку та голос, де кожн має право внести пропозиції про зміни у школі».