ПОЛОЖЕННЯ про МО класних керівників Ульвівської гімназії



СХВАЛЕНО:
на засіданні педагогічної ради
Сокальської міської ради Львівської гімназії
( протокол № 1 від 29 серпня 2025р.)
Затверджено:
Директор Ульвівської гімназії
Сокальської міської ради Львівської гімназії
__________ Надія НОВОСАД

ПОЛОЖЕННЯ
про методичне об’єднання

класних керівників Ульвівської гімназії
Сокальської міської ради Львівської області

ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ.
Методичне об’єднання класних керівників – це структурний підрозділ
внутрішкільної системи управління виховним процесом, який координує
науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.
Основні завдання методичного об'єднання:
1. Підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних
керівників з питань психології та педагогіки.
2. Забезпечення реалізації єдиних принципових підходів до виховання і
соціалізації учнів.
3. Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та
знаннями щодо форм і методів роботи.
4. Координація планування, організації та педагогічного аналізу виховних
заходів класних керівників.
5. Вивчення, узагальнення та використання прогресивного педагогічного
досвіду роботи класних керівників.
6. Сприяння створенню й розвитку системи виховної роботи класних
керівників.
2.Функції методичного об’єднання класних керівників.
Методичне об’єднання класних керівників:
1. Організовує колективне планування й колективний аналіз діяльності
класних колективів.
2. Координує виховну діяльність класних колективів та організовує їхню
взаємодію в педагогічному процесі.
3. Визначає та узгоджує принципи виховання та соціалізації учнів.
4.Організовує вивчення та застосування класними керівниками сучасних
технологій виховання, форм і методів виховної роботи.

5. Здійснює обговорення соціально-педагогічних програм класних керівників і
творчих груп педагогів, матеріалів узагальнення передового педагогічного
досвіду роботи класного керівника.
6. Оцінює роботу членів об’єднання, подає адміністрації школи пропозиції
щодо заохочення найкращих класних керівників.

ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ КЕРІВНИКА
МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ.

Керівник методичного об’єднання класних керівників
1.Відповідає за:
- планування, підготовку, здійснення та аналізу діяльності методичного
об’єднання;
- поповнення «методичної скарбнички класного керівника»;
- своєчасне впорядкування документації щодо роботи об’єднання та
проведених заходів.
2. Разом із адміністрацією школи стежить за:
- дотриманням принципів організації виховного процесу;
- виконанням класними керівниками їхніх функціональних обов’язків;
-підвищенням науково-методичного рівня виховної роботи;
-вдосконаленням психолого-педагогічної підготовки класних керівників.
3. Організовує:
- взаємодію класних керівників – членів м/о між собою та з іншими
структурними підрозділами школи;
- відкриті заходи, семінари, конференції тощо;
- вивчення, узагальнення та використання в практиці прогресивного
педагогічного досвіду роботи класних керівників;
консультації з питань виховної роботи.
4. Координує планування, організацію та педагогічний аналіз виховних
заходів класних керівників.
5. Сприяє створенню та розвитку системи виховної роботи класних
колективів.

6. Керує діяльністю творчих груп класних керівників.
Формули успіху класного керівника
· Найкращий засіб допомогти собі самому – це допомагати ще комусь.
· Дітей не потрібно виховувати, з ними потрібно товаришувати.
· Людина стає тим, хто він є, завдяки справі, яку робить.
· Хто не дивиться вперед – залишається позаду.
· Кожна дитина – таланту перлина.
· Любіть те, що ви робите й робіть те, що ви любите.
· Щоб мати право навчати, треба постійно вчитися самому.
· Штурмуйте кожну проблему з ентузіазмом: наче від цього залежить ваше
життя.
Документація, яку веде класний керівник
1. Класний журнал.
2. Особові справи учнів класу.
3. Табелі успішності та відвідування занять учнями.
4. План виховної роботи.
5. Матеріали виховних годин, години спілкування тощо.
6. Розробки, сценарії виховних годин.
7. Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.
8. Щоденник роботи з «важкими» учнями.
9. Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил
дорожнього руху тощо, облік проведення інструктажів.
10. Журнал обліку занять з учнями, які навчаються вдома (якщо є такі учні).
11. Літопис чи фотоальбом класу.
12. План роботи з дітьми пільгових категорій.
13. Карта психолого-педагогічного супроводу дитиною з ознаками девіантної
поведінки.
14. План роботи з дітьми з ознаками девіантної поведінки.
15. Індивідуальна робота з учнями та батьками щодо профілактики
правопорушень.

16. Протоколи засідання батьківського комітету класу та батьківських
зборів. Виховний план роботи класного керівника
1. Проблема, над якою працює заклад (методична, виховна).
2. Проблема, над якою працює класний керівник.
3. Аналіз ВР з класом за минулий навчальний рік із визначеними завданнями
на новий навчальний рік (виходячи із виховних завдань закладу, проблеми
класного керівника та аналізу роботи за минулий навчальний рік).
4. Список учнів класу із даними дати народження, адресою, відомостями про
батьків.
5. Психолого-педагогічна характеристика учнів класу.
6. Соціальний паспорт класу.
7. Плани роботи з учнями пільгових категорій, учнів з девіантною поведінкою
тощо.
8. Зайнятість учнів в гуртках та секціях.
9. Структура учнівського самоврядування.
10. План роботи з батьками, тематика батьківських зборів.
11. План ВР за системою КТС, в якому окрім загальношкільних заходів
передбачені класні заходи, бесіди з БЖ конкретизовані за розділами
шкільного плану. План корегується протягом року.