Шановні батьки, колеги та гості!
Вітаю Вас усіх і щиро дякую за те, що в надзвичайно складний для всієї країни та кожного з нас час ви знайшли можливість взяти участь у вже традиційному для нашої школи зібранні!
Швидко промайнув час, підходить до завершення 2024-2025 навчальний рік.
Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни – на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.
У своїй діяльності протягом звітного періоду я, як в.о.директора школи, керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.
1.Загальні відомості про навчальний заклад:
Завишенська початкова школа Сокальської міської ради – включає в себе одну одноповерхову частину побудовану у 1882 році, добудовану у 1987 році.
Освітній процес організовано відповідно до освітньої програми на 2024/ 2025н.р. Заклад освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту. Освітній процес відбувався в одну зміну. Педагогічним колективом закладу освіти проведено певну роботу щодо збереження і розвитку мережі класів.
На початку 2024-2025 навчального року в школі було відкрито 2 класи-комплекти. Розпочали навчання 20 учнів, з них 2 учні вибули впродовж навчального року в інші навчальні заклади району.
З метою створення належних умов навчання та виховання учнів: школа на 100% забезпечена педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом;
- розроблено єдиний режим роботи закладу освіти;
- складено розклад уроків, графік чергування вчителів в закладі освіти та їдальні.
Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.
Територія закладу огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотранспорту.
У наш час все більш актуального значення набувають заходи з покращення стану навколишнього середовища, благоустрою та озеленення території нашої школи. Добре сплановане, озеленене й упорядковане подвір’я школи сприяє естетичному та екологічному вихованню учнів. Озеленення в сучасному стилі покликане стати однією з ланок у загальній системі виховання. Тому наші вчителі і учні постійно займаються висадженням квітів на території навчального закладу.
У зв’язку із запровадженням військового стану в країні цей навчальний рік був складним, але все одно було організовано і проведено освітній процес. Навчання проходило очно.
2.Матеріально-технічна база навчального закладу:
Приміщення школи відповідає вимогам, які визначаються відповідними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами.
Педагогічною цінністю закладу є особистість дитини. Пріоритетною педагогічною цінністю для педагогів школи є безумовна віра в дитину, в те, що при оптимальних умовах проведення її за життєвим вектором може і повинно здійснюватися успішно.
Виходячи із вищезазначених пріоритетних цінностей, місія закладу полягає у створенні умов для дітей, надання рівних можливостей для кожної дитини незалежно від її рівня розвитку, забезпечення пізнавального розвитку учня, та якісної підготовки до життя.
В навчальних приміщеннях школи на початку навчального року здійснені ремонти. Кімнати оснащено меблями, в тому числі, в початковій школі, одномісними партами, комп’ютерною технікою – ноутбуком для вчителя, кольоровим принтером та телевізорами.
Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори).
Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень. Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, є графік провітрювання та прибирання.
Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам.
Для навчально – виховної роботи в школі обладнана їдальня, спортивний майданчик. Школа забезпечена комп’ютерами та мультимедійним обладнанням. Створена локальна мережа Internet. Класні кімнати для 1-4 класів, які навчаються за програмою Нової української школи, забезпечено комп’ютерами, принтерами, ламінатором та необхідним навчальним обладнанням. Усі наявні у закладі комп’ютери підключені до мережі Wi-Fi.
У закладі функціонує їдальня на 25 посадкових місць.Всі учні школи харчуються – безкоштовно.
Стан приміщень задовільний. Щорічно при підготовці закладу до навчального року здійснюється косметичний ремонт приміщень.
Колектив навчального закладу на перше місце ставить створення розвивального середовища, тому що тільки у позитивно створеному середовищі дитина може розвиватися сама, вона обмірковує, спостерігає, робить висновки.Санітарний стан території школи та приміщень – задовільний. Педагогічний колектив намагається забезпечувати життєдіяльність та організацію освітнього процесу необхідним матеріалом, меблями, наочністю відповідно до сучасних вимог.
В школі створені умови для оздоровлення дітей. Є спортивний майданчик, забезпечений спортивним інвентарем.
3.Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору
Освітній процес у закладі освіти розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2024 року по 13 червня 2025 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого в.о.директора освітнього закладу.
Організація навчання у 1-4 класах здійснювалась за освітніми програмами та типовими навчальними планами.
Кількісний склад працівників закладу освіти у 2024-2025 навчальному році становить 5 педагогічних працівників, які мають повну вищу педагогічну освіту, 1 вчитель – незакінчену вищу освіту, у тому числі в.о.директора та вихователя дитячого підрозділу.
Педагогічні працівники мають кваліфікаційні категорії:
«спеціаліст вищої категорії» – 4;
«спеціаліст» – 1 осіб.
Педагогічні звання:
«старший учитель» – 2 .
Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів. Атестація педагогів школи проводиться за Типовим положенням про атестацію, відповідно до Законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту» з метою:
Атестація здійснюється за планом. Під час її проведення не допускаються порушення щодо дотримання Положення про атестацію.
Закономірним у ході атестації педагогічних працівників є підвищення їх кваліфікації.
У 2024-2025 н.р. вчителів, що атестувалися, не було.
Пріоритетними напрямами системи підвищення професійної компетентності педагогічних працівників є:
Кожен педагог займається самоосвітою згідно з індивідуальним планом підвищення кваліфікації. У системі методичної роботи є заходи, що сприяють підвищенню кваліфікації: семінари, ШМО, педагогічні ради.
4.Медичне обслуговування учнів у навчальному закладі.
Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Щорічно діти проходять медичне обстеження у сімейних лікарів. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по закладу.
Щорічно педагогічні працівники та персонал школи проходять медичний огляд до початку нового навчального року. Кухар проходить медогляд 2 рази на рік. Проходження медогляду фіксується у медичних книжках відповідного зразка, які зберігаються у в.о.директора школи.
5.Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Учні та вчителі навчального закладу дотримуються вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності з учнями та інструкцій з охорони праці для вчителів. З метою організації розробки комплексного плану в школі видаються накази адміністрацією, в яких призначається відповідальна особа з охорони праці, пожежної безпеки та електрогосподарства.
Будівля та приміщення закладу, забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, пожежним інвентарем (пожежними щитами та стендами, пожежними відрами, ящиками з піском тощо), пожежним знаряддям (пожежними ломами, сокирами).
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається в діяльності педагогічного колективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку» «Про мінну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій освітнього процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу закладу з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем керівника школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі, сплановані відповідні заходи.
На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу.
Упродовж року класними керівниками проводились бесіди з питань попередження травматизму серед учнів, проведено тиждень безпеки життєдіяльності та безпеки дорожнього руху. Упродовж навчального року додатково проводилися бесіди з попередження дитячого травматизму напередодні осінніх, зимових, весняних і літніх канікул, поточні бесіди і повідомлення про нещасні випадки. Напередодні літніх канікул з учнями проведені інструктажі з питань запобігання дитячому травматизму. Здобувачі освіти та працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайної ситуації і дотримуються їх. В умовах нинішньої обстановки в країні важливо зберегти найцінніше – наших дітей, для яких дуже важливо відчувати безпеку. А безпека під час війни починається з обізнаності. Війна змушує змінювати звичну поведінку: щохвилини може бути повітряна тривога, яку ми не можемо контролювати. Саме тому важливо розвинути нові навички, сформувати стійкі компетенції поведінки дітей під час перебування на вулиці або вдома. Систематично проводяться дні цивільного захисту щорічно. 1 травня 2025 День Цивільного захисту проводили і в нашому закладі, де класні керівники долучилися до виховних годин, бесіди «Вибухонебезпечні та підозрілі предмети».
6.Навчально – виховна робота у навчальному закладі:
Школа функціонує на підставі Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Статуту школи.
На 01 вересня 2024 р. року в школі було відкрито 2 класи-комплекти з кількістю учнів – 20. Середня наповнюваність учнів у класах - комплектах складає 10 учнів. Оцінювання в 1-4 класах здійснюється відповідно до Державного стандарту початкової освіти та чинних Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1–4 класів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом МОНУ.
Результати оцінювання особистісних надбань учнів початкової ланки здійснюється вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах, у 3-4 класах – рівневою оцінкою за вибором закладу.
Річне оцінювання здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри.
Основними заходами зі збереження контингенту учнів були: індивідуальна робота з учнями та батьками.
7.Науково-методична робота
За період 2024-2025 н.р. відбулося 5 засідань педагогічної ради. Метою роботи ради протягом навчального року було безперервне вдосконалення рівня педагогічної майстерності, ерудиції та компетентності вчителів у процесі викладання предметів. Розглядались наступні питання:
У практику діяльності педагогічного колективу закладу активно ввійшли:
ігрові технології, які формують навички розв’язувати творчі завдання на основі вибору альтернативних варіантів;
технології особистісно зорієнтованого, диференційованого навчання;
інтерактивні технології (робота в групах, метод проектів, «мозковий штурм», «асоціативний кущ», «відкритий мікрофон», взаємне навчання тощо);
Методична робота у навчальному році була спрямована на виконання таких завдань:
У своїй роботі вчителі методичних об’єднань використовували як традиційні засоби навчання (підручники, посібники, демонстраційні, наочні матеріали), так і інформаційно-комунікаційні (навчальні, електронний журнал, електронні підручники, отримання додаткової інформації за допомогою Інтернету, проведення презентацій і т.д.)
8.Освітнє середовище.
Освітнє середовище вдосконалювалось відповідно Концепції НУШ.
Протягом навчального року виконувались основні завдання Стратегії щодо вдосконалення освітнього середовища:
– забезпечувалась відповідність освітнього середовища вимогам Кодексу безпечної і дружньої для дитини школи;
– забезпечувалась відповідність освітнього середовища (внутрішніх туалетів, вентиляційного, питного режимів, режиму освітлення) санітарному регламенту;
– максимально використовується наявна спортивна база школи.
Меню в їдальні затверджується в.о. директора школи. Проводиться регулярний моніторинг асортименту шкільного меню. Проводяться заходи, які спрямовані на збереження і зміцнення здоров’я дітей, передбачають впровадження здорового харчування, формування компетентностей з дій у надзвичайних ситуаціях, попередження інфекційних хвороб.
9.Система оцінювання:
Прагнемо, щоб здобувачі освіти та їхні батьки вважали, що оцінювання результатів навчання учнів у закладі освіти є справедливим і об’єктивним. Система оцінювання в закладі освіти ґрунтується на компетентнісному підході. Учителі намагаються розробляти компетентнісні завдання для проведення оцінювання, застосовують формувальне оцінювання, що передбачає відстеження індивідуального поступу учня, практикують самооцінювання та взаємооцінювання. Навчальні досягнення здобувачів у 1-4 класах підлягають вербальному, формувальному оцінюванню та рівневому оцінюванню.
В цьому навчальному році в зв’язку з воєнним часом здобувачі освіти 4 класу були звільнені від ДПА.
У закладі використовується поточний контроль шляхом виконання різних видів завдань, передбачених навчальною програмою, у тому числі для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів освіти протягом семестру.
10.Організація виховної роботи в школі.
Головною метою сучасної загальної освіти в Україні є виховання свідомого громадянина, всесторонньо розвиненої особистості, здатної до життєдіяльності в полікультурному соціумі. Згідно з основними потребами сьогодення, школа XXI століття – це передусім, відкрита навчально-виховна система, спрямована на навчання і виховання дитини як суб’єкта особистісного життя й успіху (а не колективного), оволодіння учнем життєвою компетентністю.
Протягом року класні керівники акцентували увагу на тому, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.
Систематично висвітлюються всі пам’ятні дати історії нашої держави та подвиги Героїв сьогодення. Проведено 20 загальношкільних заходів: Свято Першого дзвоника, 21 вересня – день Миру, проект Кіберполіції «Брама», День захисників і захисниць України, виховний захід «В єдності – наша зброя!», 16 жовтня – Всесвітній день Хліба», «Рідна мова – оберіг народу», Гарбузова вечірка, День Гідості і Свободи!, День пам’яті жертв Голодоморів, Свято Миколая, загальношкільна виховна година до дня пам’яті Героїв Небесної Сотні, Міжнародний день рідної мови, Відзначення дня народження Лесі Українки, Вшановуємо Тараса Григоровича Шевченка, Міжнародний день дитячої книги, День пам’яті та примирення, День Матері 2025, День Вишиванки, Свято Букварика, Свято Останнього дзвоника.
Відповідно до Указу Президента України №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії росії проти України» у закладі щоденно о 9.00 проводиться загальнонаціональна хвилина мовчання.
Наша школа протягом 2024-2025 навчального року під долучалася до таких благодійних акцій:
Кожного року школа долучається до проведення Місячника чистоти з благоустрою, де озеленення клумб, прибирання пришкільних та прилеглих територій, фарбування дитячих тренажерів, висадження цибулин тюльпанів, де залучаємо педагогічний колектив та учнів
За результатами річного оцінювання рівень навчальних досягнень 10 учнів 3-4 класів виглядає таким чином:
– Високий рівень – 2учнів (20%);
– Достатній рівень – 6 учні (60%);
– Середній рівень – 2 учні (20%);
У 2025 році Завишенську початкову школу закінчило 4 учні.
Протягом навчального року учні закладу брали активну участь у конкурсах різних напрямків. За вагомі результати в конкурсах, учні нашої школи були відзначені і нагороджені Подяками.
Значна увага приділена профорієнтаційній роботі. Провідна роль у цій роботі належить класним керівникам. Вони протягом навчального року організували профорієнтаційну роботу на належному рівні. Серед форм такої роботи найефективнішими є: екскурсії, зустрічі з фахівцями, класні години, що дає їм змогу спостерігати за розвитком у школярів професійних інтересів.
11.Головні завдання педагогічного колективу
на 2025-2026 н.р.:
Враховуючи зазначене, перед педагогічним колективом залишаються незмінними завдання:
1.Забезпечити систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу.
2.Розвивати критичне мислення учнів.
3.Урізноманітнювати форми роботи використання вчителями для впровадження формувального оцінювання в освітньому процесі.
4.Вчителям під час проведення навчальних занять здійснювати наскрізний процес виховання, поєднувати виховний процес із формуванням ключових компетентностей та наскрізних умінь учнів, акцентувати увагу на:
- повагу гідності, прав і свобод людини;
- морально-етичне виховання;
- розвиток громадянської свідомості та відповідальності;
- розвиток навичок критичного мислення;
- розвиток навичок співпраці та командної роботи;
- формування здорового та екологічного способу життя;
- вдосконалювати професійні компетентності для роботи в умовах дистанційного та змішаного навчання.
У своїй роботі з працівниками школи дотримуюся партнерського стилю керівництва, тому завжди намагаюся створювати такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива підтримується.
У кожному із працівників школи бачу, насамперед, особистість в усьому розмаїтті її людських якостей. Прагну, щоб у нашому закладі було завжди творче і колективне вирішення справ.
Дякую усім за плідну роботу у 2024-2025 н. , бажаю усім вам міцного здоров’я, щастя, благополуччя, творчих здобутків і найголовніше – миру!
Ми обов’язково вистоїмо, ПЕРЕМОЖЕМО!
І повернемося за шкільні парти 1 вересня у 2025-2026 навчальному році!
ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА !!!