СІМЕЙНА ФОРМА НАВЧАННЯ



Войславицька гімназія відповідно до законодавства та своїх установчих документів організовує  здобуття освіти за сімейною (домашньою) формою навчання. Станом на 1.09.2025 року в закладі освіти на сімейній (домашній) формі навчається   3 учнів.  

Здобуття освіти за сімейною (домашньою) формою можливе для осіб віком до 18 років, батьки яких виявили бажання організовувати освітній процес самостійно з урахуванням здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду своїх дітей, для забезпечення їх індивідуального темпу здобуття освіти. 

ПОРЯДОК ЗАРАХУВАННЯ НА СІМЕЙНУ (ДОМАШНЮ) ФОРМУ ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ 

  • Основний документ для зарахування або переведення на індивідуальну форму навчання – заява одного з батьків дитини або самого учня, якщо він повнолітній. До заяви додаються документ, що посвідчує особу учня, медична довідка № 086-1/о та документ про освіту, якщо він є. 

  • Заклад освіти організовує здобуття освіти за індивідуальною сімейною (домашньою)  формою незалежно від місця проживання особи. 

  • Зарахування до закладу освіти на індивідуальну сімейну (домашню) форму здобуття освіти проводиться зазвичай до початку навчального року. 

  • Зарахування (переведення) на індивідуальну сімейну (домашню)  форму здобуття освіти здійснюється зазвичай на навчальний рік. 

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗА СІМЕЙНОЮ (ДОМАШНЬОЮ) ФОРМОЮ НАВЧАННЯ  

  • Відповідальність за здобуття освіти дітьми на рівні не нижче стандартів освіти несуть батьки. Для спостереження за навчальним поступом здобувачів освіти батьки можуть використовувати портфоліо, в якому фіксуються навчальні досягнення. 

  • Для запобігання порушення прав дітей та забезпечення виконання обов’язків батьків заклад освіти інформує відповідну службу у справах дітей про здобувачів освіти, зарахованих (переведених) на сімейну (домашню) форму. 

  • Батьки здобувачів освіти можуть на договірних засадах залучати до організації здобуття освіти за сімейною (домашньою) формою інших суб’єктів освітньої діяльності, у тому числі суб’єктів, які забезпечують здобуття неформальної освіти. 

  • Здобувачі освіти мають право на навчання впродовж життя та академічну мобільність; індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання; отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг, користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти. 

  • Батьки самостійно обирають заклад освіти, в якому буде організовано здобуття освіти за сімейною (домашньою) формою. Заклад загальної середньої освіти території обслуговування, яка визначається відповідно до Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, не може відмовити в зарахуванні особи на сімейну (домашню) форму. 

  • Батьки та інші законні представники здобувачів освіти зобов’язані ознайомитися  з положенням; сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання. 

ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ  ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ЗА СІМЕЙНОЮ (ДОМАШНЬОЮ) ФОРМОЮ НАВЧАННЯ  

  •  Здобувачі освіти за сімейною (домашньою) формою (крім тих, які навчаються за Державним стандартом початкової освіти) проходять оцінювання навчальних досягнень не рідше ніж 4 рази на рік, у тому числі підсумкове (семестрове/піврічне та річне), а також атестацію. 

  • Завдання для підсумкового оцінювання та атестації здобувачів освіти складає заклад освіти з урахуванням очікуваних результатів навчання, встановлених в освітній програмі та навчальних програмах з окремих предметів, а також особливостей засвоєння освітньої програми, визначених індивідуальним навчальним планом. 

  • Якщо за результатами підсумкового оцінювання та/або атестації здобувачів освіти встановлено рівень їх навчальних досягнень не нижче середнього, вони можуть продовжувати навчання за сімейною (домашньою) формою. 

  • Якщо за результатами підсумкового оцінювання здобувачів освіти за одним або кількома навчальними предметами встановлено початковий рівень їх навчальних досягнень або здобувачі освіти не пройшли підсумкового оцінювання без поважних причин, вони можуть повторно пройти оцінювання протягом місяця (у межах навчального року). Батьки мають створити умови, які забезпечують підвищення рівня навчальних досягнень здобувачів освіти і повторне проходження ними оцінювання. Якщо за результатами повторного оцінювання здобувачів освіти встановлено початковий рівень їх навчальних досягнень, вони можуть бути переведені на інституційну форму здобуття освіти відповідно до рішення педагогічної ради закладу освіти. 

  • До здобувачів освіти, які навчаються за Державним стандартом початкової освіти, застосовується формувальне (не рідше ніж тричі на рік) та завершальне (підсумкове) оцінювання, а також атестація. Формувальне оцінювання відбувається шляхом спостереження за здобувачем освіти у різних видах навчальної діяльності або за допомогою інших засобів формувального оцінювання. Формувальне та завершальне (підсумкове) оцінювання відбувається за спільної участі педагогічного працівника та одного з батьків і може бути організовано в освітньому середовищі, звичному для здобувача освіти. 

  • Навчальний час для проведення оцінювання визначає заклад освіти, але не більше ніж 3 навчальні дні упродовж навчального року для формувального оцінювання та не більше ніж 2 навчальні години для завершального (підсумкового) оцінювання.  Навчальний час для проведення оцінювання визначається з урахуванням вимог до організації освітнього процесу відповідно до державних санітарних правил і норм. 

    НАКАЗ від 01.09.2025 р. " Про переведення здобувачів освіти на сімейну форму здобуття освіти"