Перелік освітніх компонентів, визначених освітньою програмою «Українське дошкілля»



 

Перелік освітніх компонентів, визначених освітньою програмою «Українське дошкілля»

 Інваріативна складова

Програма розвитку дитини дошкільного віку "Українське дошкілля"

Освітні компоненти:

- психологічна характеристика дитини в межах окремо взятого року життя (дошкільний вік)

- освітній напрям  "Особистість дитини"

- освітній напрям "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі" 

- освітній напрям "Дитина в природному довкіллі"

- освітній напрям "Дитина в світі мистецтва"

- освітній напрям "Гра дитини"

- освітній напрям "Дитина в соціумі"

- освітній напрям "Мовлення дитини"

Показники компетентності випускника ЗДО

 

  Базовий компонент дошкільної освіти є державним освітнім стандартом, що визначає очікування суспільства в питаннях розвиненості, вихованості та освіченості дитини дошкільного віку. Мета створення стандарту полягає у збереженні самоцінності дошкільного дитинства, визначенні особливостей та вимог до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку та забезпеченні наступності між дошкільною та початковою освітою. 

     Компетентності формуються у просторі освітніх напрямів роботи закладу дошкільної освіти через організацію педагогом базових (основних) видів діяльності, які збагачують досвід дитини та реалізуються як особистісне надбання дитини (результат розвитку) за підтримкою батьків в умовах родинного сімейного виховання. 

     В основі освітнього процесу - пріоритетність досвіду дитини діяльнісний, компетентнісний, особистісно зорієнтований, інтегрований і соціокультурний підхід.

     Вимоги до змісту й організації освітнього процесу ґрунтуються на принципах співпраці дитини, вихователя і батьків або законних представників дитини, забезпечення рівного доступу всіх дітей до закладів дошкільної освіти, реалізації самостійної творчої діяльності дитини в освітньому процесі з урахуванням вікових особливостей психофізичного розвитку дітей, ігрової діяльності як провідної та принципу навчання через гру, як наскрізного у взаємодії з дитиною. Упровадження зазначених підходів до організації освітнього процесу передбачає повагу до дитини, пріоритет щасливого проживання дитиною сьогодення. 

 

 

Освітні компоненти, визначені освітньою програмою «Українське дошкілля»

 освітніми програми

№п/п

        Освітній напрям                    

 Компетентності

1.

Освітній напрям «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ»

Рухова компетентність

Здоров’язбережувальна компетентність

Особистісна компетентність

2.

Освітній напрям «ДИТИНА В СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ»

Предметно-практична, технологічна компетентність

Сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька компетентність

3.

Освітній напрям «ДИТИНА У ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ»

Природничо-екологічна компетентність

Навички, орієнтовані на сталий розвиток

4.

Освітній напрям «ГРА ДИТИНИ»

Ігрова компетентність

5.

Освітній напрям «ДИТИНА В СОЦІУМІ»

Соціально-громадянська компетентність

6.

 Освітній напрям «МОВЛЕННЯ ДИТИНИ »

Мовленнєва компетентність

Комунікативна компетентність

Художньо-мовленнєва компетентність

7.

Освітній напрям «ДИТИНА У СВІТІ МИСТЕЦТВА»

Мистецько-творча компетентність