Перелік освітніх компонентів, визначених освітньою програмою «Українське дошкілля»
Інваріативна складова
Програма розвитку дитини дошкільного віку "Українське дошкілля"
Освітні компоненти:
- психологічна характеристика дитини в межах окремо взятого року життя (дошкільний вік)
- освітній напрям "Особистість дитини"
- освітній напрям "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі"
- освітній напрям "Дитина в природному довкіллі"
- освітній напрям "Дитина в світі мистецтва"
- освітній напрям "Гра дитини"
- освітній напрям "Дитина в соціумі"
- освітній напрям "Мовлення дитини"
Показники компетентності випускника ЗДО
Базовий компонент дошкільної освіти є державним освітнім стандартом, що визначає очікування суспільства в питаннях розвиненості, вихованості та освіченості дитини дошкільного віку. Мета створення стандарту полягає у збереженні самоцінності дошкільного дитинства, визначенні особливостей та вимог до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку та забезпеченні наступності між дошкільною та початковою освітою.
Компетентності формуються у просторі освітніх напрямів роботи закладу дошкільної освіти через організацію педагогом базових (основних) видів діяльності, які збагачують досвід дитини та реалізуються як особистісне надбання дитини (результат розвитку) за підтримкою батьків в умовах родинного сімейного виховання.
В основі освітнього процесу - пріоритетність досвіду дитини діяльнісний, компетентнісний, особистісно зорієнтований, інтегрований і соціокультурний підхід.
Вимоги до змісту й організації освітнього процесу ґрунтуються на принципах співпраці дитини, вихователя і батьків або законних представників дитини, забезпечення рівного доступу всіх дітей до закладів дошкільної освіти, реалізації самостійної творчої діяльності дитини в освітньому процесі з урахуванням вікових особливостей психофізичного розвитку дітей, ігрової діяльності як провідної та принципу навчання через гру, як наскрізного у взаємодії з дитиною. Упровадження зазначених підходів до організації освітнього процесу передбачає повагу до дитини, пріоритет щасливого проживання дитиною сьогодення.
Освітні компоненти, визначені освітньою програмою «Українське дошкілля»
освітніми програми
№п/п |
Освітній напрям |
Компетентності |
1. |
Освітній напрям «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ» |
Рухова компетентність |
Здоров’язбережувальна компетентність |
||
Особистісна компетентність |
||
2. |
Освітній напрям «ДИТИНА В СЕНСОРНО-ПІЗНАВАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ» |
Предметно-практична, технологічна компетентність |
Сенсорно-пізнавальна, логіко-математична, дослідницька компетентність |
||
3. |
Освітній напрям «ДИТИНА У ПРИРОДНОМУ ДОВКІЛЛІ» |
Природничо-екологічна компетентність |
Навички, орієнтовані на сталий розвиток |
||
4. |
Освітній напрям «ГРА ДИТИНИ» |
Ігрова компетентність |
5. |
Освітній напрям «ДИТИНА В СОЦІУМІ» |
Соціально-громадянська компетентність |
6. |
Освітній напрям «МОВЛЕННЯ ДИТИНИ » |
Мовленнєва компетентність |
Комунікативна компетентність |
||
Художньо-мовленнєва компетентність |
||
7. |
Освітній напрям «ДИТИНА У СВІТІ МИСТЕЦТВА» |
Мистецько-творча компетентність |